Saturday, September 11, 2010

dum..DUM.dum ..!!! ~~Rayaaaaaaa!!!!!!

                                                                   OLLA..!!
SORRY.. lame x update .. x der time r... haa.. sempena raya nie.. aku update r.. cyan blog ni...
aku nak cakap SELAMAT HARI RAYA maap zahir batin k..
urmm.. raya nie aku balik senawang jer.. raya ngn family aku, nenek , atok , ngn pak su jer.. yg len sume x balik.. boring r jugark.. nak tegelak nyer baju raya pon beli kt senawang jer , x sempat nak shopping kt kl saner tuh.. mak aku bz ngn bazaar ramadhan dier.. nak wat camner.. hee...
                                                                   1st of all.. tadaaa..!!!

pagi raya....
wahhh..!!  xcitednyer...   chop3..!! asal nampak kembang er baju ni kan.. jgn salah paham k..  ni blom mkn lg  taw, kteorang bkn gemok... (cehh.. nak salah kan baju jugark nie..)

well.. kiterorang saje jer nak beli baju same.. lagipon kiterorang beli sehari sebelom raya taw..kire laz minute shopping laa.. punyer laa penat keliling dataran senawang 2 .. hahaa.. ni kire kedai laz aku masuk.. da x larat daa.. pastu pulark , kedai nie agak2 murah sikit daripada kedai lain..indon 2 cakap ,"ambik r kak,2 rm95,saya malas nak bawak balik barang nanti..".. <<--kak tuu mak aku taw..  n then, kite pon pilih2 laa.. aku x jumper2 baju kaler pink ba** yg aku idam2kan 2.. itam pon x der yg lawa.. pastu arisa jumper baju purple itam 2.. aku check r kat tempat dier .. hmmmm.. pink ba** x der , itam pon x der... skaly jumper r combination pink ba** n itam .. fuhh.. ok garkkk.. amek jer r , da x larat sangat ni.. arisa mara , dier x nak baju same ngan aku, tapi ap aku kesah, aku nak jugark..  time byr , aku suh indon 2 kurang an harga .. rm90 laa... n then indon 2 ye kan je laa, nak wat camner an.. last customer la katerkan... dapat r 2 helai rm90.. lau korang nak tawu , kedai len selai rm95.. paling2 pon rm85 jer.. ishhh... da last2 pon nk ltk mahal2 an.. baju kurung pon mahal skang nie... korang nyer baju mesty lagi mahal dripada aku an.. tapi x per, raya setaun sekaly...$$$fulus pon ...hmmm...


 adek2 yg gedik2 ...


hehee... ok2 sekarang kite pergi ke 1st place ...  1st place of coz r masjid ann.. ok2 2nd place.. urm, rumah nenek laa...3rd place umah nek ngah aku.. then jumper nek chik kt sebelah jer... 4th place umah nek lang .. 5th place umah..urk..urm..ok..KUBUR..kubur arwah nek yang n tok yang aku.. huuu.. kubur dorang cantik jerr..siap ad batu2 .. yg lain tanah jer.. arwah tok yang aku bekas tentera , so, kubur dier pon lain sikit r dari nek yang aku.. aku tawu pon(twu dier bkas tentera) sebab ader lambang ATM kat kubur dier.. ntah r..

MAKANAN.. mlm raya lagi aku dar mkn rendang nenek aku.. fuhh.. tambah2..standard r kan .. aku stop pon sebab aku da penat .. lau x aku x an stop nyer... hee.. kat umah nek ngah aku mkn kepek2 er.. minum2 .. stoberi RADIX lagi 2.. ye r , tok ngah kau stokis brg2 HPA ..hmm.. yg bes nyer , g umah nek chik, mkn spaghetti .. ngn nasi tomato with aym masak merah.. fuhhh...!! pastu kiteorg gerak g uma nek lang, aku mkn kuih raya er dulu.ye r baru mkn aym masak merah an tadi ..kenyang lagi kot.. lame2 siket msu azi bawak kuar punch koktail... perghhh.. terangkat ... !! sllllrrrppp!! daa kenyang sume gerak g kubur... mlam 2 giliran dorang pulark datang uma aku, i mean, nenek aku r.. serbu semua sekali.. nenek aku cam biasa r masak rendang , lemang , ketupap , kuah kacang 2.. n..n..n.. ikan parang masak asam .. aku x twu rase dier sebab aku x makn, sebok on fesbuk time 2... tapi sure sedap nyer .. NENEK AKU  yg masak .. mak lark buat kue teow goreng..menu simple, tapi nie r habis dulu .. sedappp nak mampos .. 5 bungkus pon x cukup .. nak tegelak , pak put aku nak tambah pon takot2 jer coz da tinggal sikit..takot org len x dpt nanti..hahaa.. pastu dier siap g dapor lagi check ad lagi x.. aku pulak, naseb baek aku sempat amek kue teow 2... saper tah yg tinggal an semangkok kt dapor 2, aku bedal je r .. heee... ni ler alkisah pasal makanan 1st raya..  ye lar 2nd raya mane der makan meriah2 camni.. xcept  kalau org buat open ause ke , baru meriah die dtg balik.. ngaa~~ ye2 jer aku..

aper lagi nak citer pasal raya nie.. HAA.. DUIT RAYA...awal2 lagi aku da dapat duit raya from ajoe aku 2..rm100 kot .. then kwn ayh aku kasi rm20 sorang .. campur2 nenek aku , mlang aku, psu aku , nek2 sumer ,sedare2 sumer ,tok2 sumer ader r lam rm55 camtu r.. hee,, tapi yg rm120 tuh  awal dapat , awal r blanje..  2 yg meriah sikit 2dung aku kali nie .. tpi x abes ar.. ader lagi ..  n khas buat HAMEYDA, aku x kan share duit ngn kau ..bwekkkkkZz..!! lau ye pon , aku cumer akn belanje kau air kotak isnin  nanti.. tapi isnin aku tugas, selasa larh... heee....

ok larh korang ,, aku chow dulu .. tatap larh blog ni selalu k.. sebelom aku chow .. tgok r gamba2 ni dulu..

gegirl....
pipa, atok, nenek, mama, arisa, yaya, aku... 
senget sikit sebab aku wat self timer.. nie uma nek ngah aku ..
strawberry radix tuhh...ngaa~~ jemput la tengok..
uma nek lang.. gedik tol time nie..
punch koktail...aku x sure name dier ..hentam je r.. 
uishh.. kete saper nie...
usha2.. ishh...
mane tuan kete ni.. hadoi hai... penat den tunggu...
haa.. dapat pon aku masok.. hoi.. jangan jelez k.. huahaa..
ok2 .. sampai sini je laa .. sampai ketemu lagi.... L

No comments:

Post a Comment