Friday, March 4, 2011

4 mac 2007

semalam genap 4 tahun arwah tok ayah aku pergi tinggal kan aku ..tapi die x tinggal kan aku sorang2..
tuhan tu maha adil..ye,die ambil sorang, die ganti kan sorang lagi untuk aku..

memang daripada kecik aku cucu kesayangan die,nk ap sume dapat..mintak je,nk mkn ap,nk mainan ap,nk pergi mane...

sebelom adik2 aku ad kt muke bumi ni, kalau vitagen 2,lima-lima aku punye..cadbury 1 bar aku mkn sampai terongak-rongak gigi taw.. ais krem jgn ckap r weyh..pagi petang siang malam..bahagie nye time tuu...skang,bile ayh aku wat Mika cm 2 aku bengang2 jelez2 plak..bukan ke x patut aku wat cm tu..ngenge

pastu,lau pegi kedai mane,mainan wajib beli k..nak2 mainan masak2 tu kan,buat collection gile2 laa..mcm2 set aku ad..lepas tu hilang beli lagi...nganganga..

dulu,aku la peneman tok ayh aku..ad je aku ngn die..naik kete 2020 die tu...hhaa..klaka giler do..ptg2 mesti g taman,sebelom g taman tu wajib g pasaraya mulia bli vitagen n biskut ke ap ke..kalau time raya plak,mesti aku ikot die g kelantan..family aku x ikut pon..aku wakil laa..tu yg org kelantan kenal aku ngn ayh aku je,mak aku pon,ad yg ingat,ad yg x..adik2 aku lagi laa kan...

bile da makin beso ,aku lak jage die..kire kat rumah ni,aku la nurse die..nurse free jee..aku tukang letak air oksigen die,tolong ambil kan bekas kahak die..ad ke yg sanggup buat..kekadang lau die batuk malam2 aku yg kene bangun ltak air oksigen pastu pasang gas yg mcm kat hospital tuu..alaa,yg ltak kat muka tu..aku je yg reti buat bende2 tu n aku je yg sanggup..

tok ayh aku ni reti masak taw,lau mak aku x de,die masak sendiri..pernah taw die masak sup..sedaap..
pastu,mesti aku yg kene teman die makan,lau aku da mkn pon,die mesti panggil2 aku..mule2 aku ckp x nk,die panggil jugak ,mcm2 bende die tunjuk nk suh aku mkn..haihh..lau mkn ngn die ad je lawak die taw..lawak sume mengarut,x nk aku story..

dulu, aku selalu tepikir,macam mane laa hidup aku lau die da x d...sampai aku asyik mimpi je yg die tgl kan aku,n aku menangis x henti2..n time tu aku selalu x ley terime hakikat..aku betol2 x tawu nk buat ap..mesti lain je jadinye kan.. aku org paling rapat ngn die..

sampai la haritu..mase die nk g surau,aku suruh r die halau cicak lam toilet.Well,aku takot cicak..tapi die mara aku pulak..die cakap da lambat la ap la.. malam tu, aku sebok sangat ngn myspace aku..mcm aku sebok sangat ngn fesbuk aku skang..die ajak aku mkn,cam bease r aku cakap jap..die ajak lagi.aku ckp jap lg.sampai la die da hbis mkn..
then x kesah laa kan..da lame2 tu aku tido..

tibe2,x tawu pukul,aku dgr mcm bising2,bunyi ambulance la..
mak aku kejot aku, x ya ckp la, aku da tawu mesti tok ayh...
mak aku yg sedar die x d..
tok ayh aku suke tgok tv mlm2..mak aku bgon nk g toilet,tegor la die
bile mak aku da kuar toilet,mak aku tgok len mcm je,rupe2nye da keras..

pukul 3am, 4 MAC 2007
bgon2 bace yaasin..aku nangis mlm tu puas2,bce yasin pon x betol2..sedeyh giler..
tapi,aku teringat ustazah aku ckp,lau org meninggal x baek nages2 terok2..
nanti org tu x aman..so,mase nk uruskan jenazah sampai time kebumi aku x nanges..
time mlm tu je aku nanges..aku cium dahi die,mcm lain jee..
time ni,aku da redha,aku bole terime hakikat..aku menyesal giler tolak mase die ajk mkn 2..

No comments:

Post a Comment