Tuesday, February 1, 2011

30.Januari.2011

SEMINAR SKOR A+ BM SPM
UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA
FAKULTI KEJURUTERAAN
by;CIKGU ABDUL WAHAB


7:30 berkumpul kat lua sekolah
da laa lambat
tudung aku lak wat halss..
pepagi lg da ujan taw..
sampai tros snap2..

sampai sane x hengat kul bpe , tapi lambat r gak..
then da sampai kene tunggu pendaftaran ..
bapak lamer doohh...
da r beratur panjang
seb baek sekolah kteorg masuk duluu..

aku x tahu nape
aku pilih tmpat dpn
x d r depan pon, second dpn r..
hahha...

start dlm pkul 10:30 curm tuu r
giler lambat..
tpi aku suke opening dier ..
klaka dowh..
nak tawu,penceramah 2 bwak satu family die
kebetulan anak dier study kat situ ,fakulti 2 jugak,so anak dier pon jdi FASI kteorg sekali
mak dier plak buat bisnez jual kopok leko
sedap doo,aku bli sampai lime hengget
nie time pendaftaran
shawak,NIEL,zul ngn shahir dok dpan tuhh

1ST BREAK
makan pagi larh sangat kan
die kasi air kotak soya ngn karipap seketul
aku da r x breakfast pg tuh
ye la sala aku jugark kan
lambat siap
tu yg sampai lime hengget kopok leko aku beli
haa
btw, bukan mkn sume pon,
mkn due hengget je
2 laa tamak nye pasal...
ngehngehngeh..

then sambung seminar
so far , aku puas hati r
die kasi byak tips2
tapi senanye tips2 tu same jer ngn PMR dulu..
just SPM nih kene MATANG sket karangan nye
yg best nye die kasi aku soalan2 target yg 90% aku rase akn keluar
whether exactly or not ..
yg pasti aku da tawu TEKNIK nk jwab..


interpreme jap
minah2 senget yg memekak lam bus .
hahaa
x de r, lau x der dorang konfem boring bus tu..
time ni kteorg men2 tangkap gamboo
sementare tunggu sculz2 laen masok dewan

haa
time masok jer dewan lpas first break ,of coz sape yg masok lambat tdi x puas tmpat duduk dorang
then try dapat tmpat baru en..
tempat kiteorg nyaris r kne rampasss
fuuhh
seb baek sempat d selamatkann
tpi tmpat 4 eko lam gambo nih laa
dragut oleh org yg x bertanggungjawab
ish2
ap lagi..mengamok r dorang..
yg ni aku malas nk cite pnjg leboo..


2ND BREAK
lunch time
air sarsi ngn nasi ayam merah+sayur kobis
banyak kot , x abis aku makn coz nk kejar2 mase nk solat..
lepas da basuh tangan sume
kteorg cri r surau..
perghhh
meredah hujan ribut angin sume lahh
jalan2 snap2 gak pic sket..

sorry pic agak blur sket
x tawu sala org yg snap ni ker sala camere aku
coz aritu die masok air "banyak"...
kiteorang pon x twu kat mane nih
jalan2 ,tetibe sampai cerok nih
canthek taw..
bulatan tangge..
tpi tmpat nih tetutup
lau nk ikutkan nk snap bnyak lgi gamba ..ye r ,x d org nmpk
tpi kiteorang sedar yg tujuan sebenar merantau adalah untuk mencari SURAU


kat surau ..
adoii
ni satu hal larks..
da laa time jumpe ,reramai satu kelompok serang surau tuu
mmg makan mase r nk semayang
laki senang r amik wuduk tros semayang
yg pompuan nih..
hadoi masalah2...
nk pkai telekong lagi
lpas 2 plak berebut cermin nk pkai tudung balik
masalah2..pompuan2..

then c fyda ngn fyra lakss
bg idea yg TERAMAT2 BERNAS
MENCARI TOILET
coz beratur nk amek wuduk..
aku ngn kaki ayamnye(aku x curi ayam taw)
mengejoo la 2 eko tuh..
cepat lak hilang
macam org giler aku cari..
seko2 org aku jumpe ,aku tnye direction toilet..
last2 jumpe gark dorang
seram kott time jalan tuhh
aku ngn nk tekucil nye..herhh..
lpas semayang masok dewan balek

n time ni geng minah2 sengat tadi mendapat semula tempat dorang
punyelah hepi tahp cipan dorang nih..
betambah senget la dorang
(x taw ar ap yg senget 2)
jgn mara ek
ika,nurul,fiza,atol
opss lupe nadia chips
ngeh ngeh

3RD BREAK
makan + minum ptg laa katekan eyk..
tea bunge ngn donut seketul..
pastu time nih kteorg masok dewan cpat
x d ap yg menarik pon..
beratur gark nk bli kopok leko tpi ramai sangat r..
bau die..hermmm giler r...
jejak er kaki nk masuk dewan..perghhh
terase kesejukannye..
ye r ..ujan x benti2 ..econ lak,jgn ckap r..
macam mane r lau dpat study lua negare nanti

hee...
kteorg abes lam pukul 6:30 curm 2 r kot ..yeke
tpi abis awal
kononye start lambat nk abis kul 9 laa..
herm aku rase aku sampai rumah sebelom kul 7..
sebelom balik kteorg singgah surau luu..
hahhhhhh!!!!!!!!!!
sebelom tuuuuu
lupe nk share
kiteorang ad CABUTAN BERTUAH taw
so aku diantarenye larh..
no224892
senanye bkn pgl no aku pon, die juz pgl sape numb 224.....2 kat belakang
ni yg lasss numb ar, coz ramai kot..
seb baek dok depan
aku ngn fyra dpat
amek desing same coz da x byak choice daa..
ok laa tu kan,,
yg penting KENANGAN ..walaupon aku thu
maybe ni jam 10hengget tuhh
bebaloi aku than nk tekucil giler2..
keluar jer tros cri toilet yg paling dkat..
siot tol,kau tanye yana
mane toilet pling dkat sekali,tetibe die tros lari mcm nampak hantu
rupenye die takot aku jumpe dulu
kire die berebut r ngn aku nih.
klaka ..siot tol ..
seb baek ley tahan lagi..
lpas tu baru g surau..

ok laa..

buruk r muke aku...
pape pon nie nak balek da..
babye..

***to mimi..
x rugi pon kau x pegi..
x pe nanti kteorg share ng kau eyk..

No comments:

Post a Comment